Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

donderdag 14 juni 2012

Terug naar het begin......

 Het ontwerp
 Blokje 1 :)
Blokje 2 in stukjes...

.... zoals ik jaren geleden het werken met lapjes heb ontdekt!
Ik ben een beetje moe/inspiratieloos om steeds weer iets "moderns" te maken en ga nu even terug naar "basic". Ik kan daarvoor natuurlijk een bestaand patroon gebruiken (zoals Dear Jane)  maar het leek me wel een leuke uitdaging om zelf blokjes te ontwerpen (waarschijnlijk zijn "mijn" blokjes allemaal al een keer uitgevonden, maar dat weet ik gelukkig niet :). Het is reuze ontspannend  om een blokje te bedenken, in te kleuren en uiteindelijk in elkaar te zetten( met hopelijk het resultaat dat je voor ogen had.....) Ik ga de blokjes met de hand maken zodat ik er ook lekker in de tuin aan kan werken en op vakantie of tijdens het wachten tot de aardappelen gaar zijn......
Het quilt(je) ga ik maken met allemaal verschillende kleurtjes blauw, gelukkig heb ik een aardig voorraadje maar nieuwe lapjes zijn altijd welkom...... Misschien zit je zelf verlegen om een ander kleurtje en dan wil ik graag met je ruilen (ik zou enorm geholpen zijn met lapjes van 15x15cm).

I'm getting back to basic, like years ago when I first discovered what you can do with fabric, needles and thread. I decided to create my own blocks (probably already designed by someone worldwide.......), it's so relaxing to draw and color a block, and to stitch it together by hand. I'm making the blocks in different blues, fortunatelly I have enough blues in my stash but new fabric is always welcome.....Maybe you're stuck for a certain color of fabric, we can always trade (I would be greatly helped with fabric sized 6"x6")