Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

dinsdag 23 oktober 2012

Friesland


Vorige week waren wij met het gezinnetje maandag, dinsdag en woensdag naar Friesland. Het weer zat niet echt geweldig mee maar we hebben samen een paar heerlijke dagen gehad. Via Lemmer zijn we Friesland binnengekomen en meteen daarna linksaf geslagen naar Stavoren, daar hebben we het vrouwtje ontmoet..... Via Hindeloopen en Bolsward naar Sneek gereden, in Sneek hebben de meiden geshopt en hebben DH en ik een bezoekje gebracht aan Weduwe Joustra / Beerenburg en daar een heerlijk flesje gekocht:

Droplikorette 'Nobel & Drop'

Een plezierig gezoete likorette met de smaak van echte drop en een vleugje anijs.

Vervolgens doorgereden naar Joure waar wij verbleven in B&B Cecilia/Catharina , een echte aanrader!
Een Bed and Breakfast op een boerderij met 70 melkkoeien, de daarbij behorende kalfjes en jongvee en een melkrobot.


Boer Jan was erg enthousiast en gaf ons graag een rondleiding op de boerderij waarbij we uitgebreide uitleg kregen over de melkrobot, de kalfjes geknuffeld konden worden en de poesjes rond je benen dartelden.
Links naast boer Jan staat mijn oudste dochter met haar favoriete jas aan, jawel het is me gelukt om er een nieuwe voering in te "slingeren", het kostte veel tijd maar op de onafgewerkte zoom na is de jas klaar :))) en dat was maar goed ook want het was errug koud in Friesland

Op dinsdagmiddag zijn we wezen schaatsen in Thialf in Heerenveen, vooral voor de fanatieke schaatser (DH) onder ons natuurlijk errug leuk! Op bovenstaande foto zie je 'm in het midden van de foto voorbijflitsen, het was moeilijk om een scherpe foto te nemen. We hebben uitgebreid gespeurd of we nog bekende schaatsers konden ontdekken, maar helaas niemand gezien....


Woensdagmiddag op de terugweg naar Brabant een bezoek gebracht aan het Woudagemaal in Lemmer, een aantal dagen per jaar draait het gemaal voor bezoek en woensdag was daar èèn van. Eerst kregen we een 3D film te zien, daarna kon je door een tentoonstellingsruimte lopen en vervolgens werden we meegenomen voor een rondleiding. Erg interessant maar ook tijdrovend zodat we uiteindelijk later naar huis vertrokken dan de bedoeling was maar de files waren ons gunstig gezind dus nog redelijk op tijd thuis.

Ik heb helaas niets creatiefs om te laten zien, mijn blokje is wel meegereisd naar Friesland, maar ben er helemaal niet aan toegekomen.