Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

dinsdag 3 februari 2009

De Kringloopwinkel

Wat kun je af en toe toch leuk slagen bij de Kringloopwinkel. Ik loop er zo af en toe wel eens binnen, meestal om te kijken of ze nog leuke boeken over handwerken hebben. Helaas ben ik daarvoor niet geslaagd, maar ik heb wel wat zijden stropdassen kunnen "scoren". Ooit ;-) wil ik nog eens een quilt maken van allemaal zijden stropdassen en tja, daar heb je er een heleboel van nodig....dus kun je niet vroeg genoeg beginnen met verzamelen!!
Ook voor knoopjes maak ik altijd een rondje en jawel deze keer hadden ze nog een potje staan met allerlei knoopjes uit vroeger tijd. De stoffen knoopjes links op de foto zijn helaas helemaal vergeeld en niet erg bruikbaar meer, maar wel leuk voor "de heb".

De andere knoopjes denk ik te gaan gebruiken voor het maken van ATC's , ook nog iets wat ik zo graag doe maar waar ik op dit moment weer geen tijd voor heb....


Sometimes one can visit the second hand shop succesfully. Mostly I visit this shop for looking for handcraftbooks. I didn't succeed for that but I "scored" some silk stocks. Once ;-) I want to make a quilt out of silk stocks and well, you need a lot of stocks....so I decided to start early collecting those things!!
Buttons also always have my attention and this time I found a box filled with buttons from the early days. The fabric buttons on the left in the picture are yellowed and not very usefull anymore, but they are very nice just "to have".
The other buttons are very nice for using in ATC's, that also a craft I like so much, but at the moment I don't have enough time to make them....



Gisteren heb ik nog drie blokken van de F&S exchange in elkaar gezet. Als ik 25 blokken ( en dus 25x geruild heb) bij elkaar heb, ga ik er een F&S friendshipquilt van maken. Op dit moment loopt er een Paas-exchange en ga ik ruilen met Heather uit Canada.

Yesterday I finished three blocks of the F&S exchange. When I have 25 blocks ( and exchanged 25 times) I want to make a F&S friendshipquilt. At this moment I join the Easter exchange and Heather from Canada is my exchange partner.



Als laatste nog even een foto van de Quiltmania, ik vond de voorkant zo mooi dat ik besloot om 'm te kopen. Na uitgebreid bladeren vind ik de binnenkant eigenlijk net zo mooi (ha-ha) dat ik overweeg om een abonnement te nemen. Graag hoor ik jullie mening over dit blad, of het echt wel de moeite waard is om een abonnement te nemen. Over een kleine twee weken ga ik een bezoek brengen aan de beurs in Rijswijk en wie weet staan ze er dan met een stand met leuke aanbiedingen....