Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

zondag 22 november 2009

Quiltje voor Colours of Africa is klaar

Het heeft even geduurd voordat ik inspiratie had om iets voor de Colours of Africa te maken, maar het quiltje is klaar. Ik ben er zelf heel tevreden over, temeer omdat ik een aantal technieken toe heb kunnen passen die ik van Annette en Jacqueline geleerd heb tijdens een workshop in Essen afgelopen juni. Morgen gaat ie op de post zodat ie ruim voor 1 december binnen is. Vanaf 1 december gaan de kunstenaars Annette Jeukens, Jacqueline de Jong, Hella Sluyters en Laura Liebenberg van de ingezonden werken objecten maken. Deze objecten worden op 18 april 2010 tijdens het textielevenement "Colours of Africa" in De Oude Pastorij in Essen, België geveild. De opbrengst gaat naar het Chris Hani-crèche in de Gemeente Witzenberg (Tulbagh) in de Kaapprovincie, Zuid-Afrika. De Gemeente Essen heeft een stedenband met Witzenberg en werkt momenteel aan een project om de crèche om te bouwen van het huidige golfplaatgebouwtje tot een volwaardig en hygiënisch verantwoorde opvangcentrum voor voorschoolse kinderen.


It took a while before I had some inspiration to make an item for the Colours of Africa, but now the mini-quilt is done. I'm very satisfied with the result because I put into practice what I have learned during a workshop with Annette en Jacqueline in Essen last june. I'll post it tomorrow so it will arrive in good time before the deadline of december 1st. Annette Jeukens, Hella Sluyters, Jacqueline de Jong-van Baalen and Laura Liebenberg are going to use the entries to construct three-dimensional objects which will be auctioned during a textile event in April 2010. This event is to be held in Essen in Belgium. The proceeds will go to the Chris Hani-crèche in the town of Tulbagh in the Cape Province in South Africa. The Town Council of Essen has an affiliation with the Council of Witzenberg (of which Tulbagh is a part). One of the on-going projects is to erect a solid building for the crèche, which is currently housed in a shack. The aim is to develop a proper early learning centre for these pre-school children.







Van het oefenstukje heb ik een fibercard gemaakt, lees je dit stukje en vind je het leuk om deze kaart met mij te ruilen laat dan een berichtje achter.

From a "practice-piece" I made a fibercard, if you read this log and you want to trade this card with me, please leave me a comment


Nu nog even iets opbiechten :) de katten zijn aan de kant gelegd, al die halve en kwart kruisjes was geen ontspanning meer......ben er mee gestopt!

Now something to confess :) I layed the cats aside, all the half and quarter stitches drove me mad.....I quit!