Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

zondag 12 september 2010

Workshop van Gil de Vloo

Gisteren heb ik een workshop gevolgd bij Gil de Vloo georganiseerd door Zijdelings in Tilburg. De workshop heette "Encaustic & Textiel" waarbij de allerhande materialen (papier, servetten, stof, vezels, suiker, zand of gemalen koffie worden verwerkt mbv was. Ik vond het erg leuk om te doen en heeft me weer veel geleerd op het gebied van opbouwen van collages. Het nadeel is wel dat je er (weer) nieuwe werkmaterialen voor moet aanschaffen en dat daar uiteraard een prijskaartje aanhangt. Ik laat het dus voorlopig even voor wat het is, ik kan het later altijd nog gaan toepassen....

Onderstaande werkjes heb ik gisteren gemaakt



Dit boek is pas uitgekomen en leek me zo boeiend, ik kon het niet laten liggen. Het heet "The found object in Textile Art" door Cas Holmes


Onderstaande inchies heb ik gemaakt voor een amerikaanse swapgroep met als thema "Crazy & Colourful". Ik heb eerst 16 inchiesvakjes getekend, daarna hier willekeurige lijnen doorheengetekend zodat je vakjes krijgt. Heerlijk een paar uurtjes zitten kleuren en vervolgens de inchies losgesneden

Yesterday I had a workshop with Gil de Vloo (Encausic & Textile). We learned to put into work several materials (paper, napkins, fabric, fibres, sand and coffeepowder) with the help of wax. I also bought a book (from a different artist) named "The found object in Textile Art" by Cas Holmes, it's a very inspiring book with a lot of hints how to use all your find objects.

The inchies "Crazy & Clourful"I made for my american swapgroup