Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

woensdag 24 november 2010

de Uitdaging: jeugdherinnering

Sinds kort heb ik mij aangesloten bij de textielinternetgroep "de Uitdaging" en het thema deze keer is jeugdherinnering. Toen dit thema genoemd werd schoten er gelijk talloze herinneringen door mijn hoofd; bekers warme melk en boterhammen pindakaas als ontbijt, de ruzie met mijn vriendinnetje Marlies (Dekkers, jawel, die van de lingerie) over dezelfde fiets die wij kregen voor onze verjaardagen of de zere vingers van het pellen van de gepofte en gezouten beukennootjes...Dit alles is het niet geworden en ik ga jullie ook nog niet vertellen wat het dan wel geworden is , ik wil alleen nog kwijt dat het iets is wat je niet direct verwacht bij een klein meisje :) Er wordt op dit moment hard aan gewerkt en om jullie nieuwsgierigheid nog wat op te krikken heb ik al wel een kleine sneekpreview






Ik heb mij onlangs ook ingeschreven voor een hele boeiende workshop van de engelse kunstenaar Cas Holmes bij Zijdelings in Tilburg (en net op tijd want ik zag zojuist dat ie vol is). Cas gebruikt in haar werk allerlei materialen, gebruikt en ongebruikt, gekregen en gevonden op straat, ook maakt zij veel gebruik van het veranderen van bestaand textiel mbv diverse technieken naar een geheel nieuw product. Haar werk spreekt mij erg aan en bovendien is het goed voor mijn engels want de workshop wordt in die taal gegeven :)


werk van Cas Holmes (foto geleend van haar website)

I'm working hard on my challenge for the textile internetgroup "de Uitdaging". The theme is "childhood memory" and when I heard that theme a lot of memories crossed my mind. Cups of hot milk and peanut butter sandwiches for breakfast, the quarrel with my schoolfriend Marlies (Dekkers, yes the one from the lingerie) about the same bikes we got as birthdaypresents, or the sore fingers I got from peeling puffed and salted beechnuts. Well, something completely different I'm working on now and I'm not going to tell you what it is except that it is something you won't expect from a little girl :). To pump up your curiosity you can see a little sneekpreview above....

I recently subscribed for a workshop from Cas Holmes , she's an artist who uses different materials in her work, old and new, found objects on the street and she changes existing fabric with several tecniques in compleet different fabrics. Besides it is good for my english because the workshop is given in that language :) On the picture you can see work from Cas Holmes (I borrowed the picture from her website)