Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

dinsdag 4 februari 2014

Hmong, bookpages en HUP!



Ik kan niet echt zeggen dat ik lekker opschiet met mijn quiltje voor C&G, vandaag is het al weer 4 februari en mijn deadline van half maart komt met rasse schreden in zicht, ga me vanmiddag maar eens opsluiten op zolder...... Maar goed, heb natuurlijk wel wat gedaan en dat zie je hierboven, zes van de 9 blokken die als 2 randen langs de quilt komen. Ik heb de Hmong designs als inspiratiebron gebruikt maar de blokken wel zelf ontworpen.




Voor Gerrie maakte ik bovenstaande bookpage met behulp van de "kleedjeskniptechniek" (papier meerdere malen vouwen en dan kleine figuurtjes eruit knippen en als je het weer openvouwt krijg je de meest mooie patronen) Ik gebruikte een cirkel van freezerpapier die ik op de stof kon strijken, daarna kon ik heel gemakkelijk met acrylverf de gaatjes inkleuren. Het "ei" aan de achterkant is de kaart waarop de techniek en een hartelijke groet aan Gerrie staan.


 
Hierboven een tipje van de "bookpagesluier" voor Hannie, zij wilde graag Jugendstil in passende kleuren. Wordt inmiddels hard aan gewerkt Hannie!

verjaardagskaartje voor Ingrid



Van het blog van Ingrid  word ik altijd heel erg blij, zij plaatst dagelijks mooie foto's en heerlijke "uit-het-leven-gegrepen" verhaaltjes.


Hier  kun je lezen over het kwijt zijn van de HUP en hoe ze het weer gevonden heeft en dat ze vermoedt dat andere mensen dat ook wel eens overkomt en hoe we dat met z'n allen gaan oplossen:))) Bij het sturen van een verjaardagskaartje naar Ingrid stuurt zij jou een HUP terug en aangezien ik momenteel wel wat HUP kan gebruiken heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt.