Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

zaterdag 24 januari 2015

Ik lees Nederlands - Hellekind van Bram Dehouck




Sam, de zoon van huisarts Chris Walschap, is anders dan andere kinderen. Dat hebben Chris en zijn vrouw Charlotte al vroeg in de gaten, maar ze kunnen ermee omgaan. Het gedrag van hun zoon wordt echter een probleem als hij naar school gaat en zijn agressie niet in de hand weet te houden. Niemand lijkt vat te krijgen op de jongen, die de trekken van een psychopaat begint te vertonen. De angst dat Sam op een dag zijn zelfbeheersing compleet verliest en een bloedbad aanricht, maakt Chris wanhopig. Hij kan maar een oplossing bedenken, een oplossing waartoe geen enkele vader zich in staat acht: zijn zoon om het leven brengen. Minutieus opgebouwde psychologische thriller met een indringende stijl. De beslissing om de moord uit te voeren nam Chris Walschap op het terras van het cafe. Hij nipte van een donker abdijbier, veegde het afwaswater dat van de voet van het glas op zijn hand druppelde aan zijn jeansbroek en staarde naar het bos. Het bladerdak verloor zijn glinstering toen de zon achter een kruin verdween.

Bram Dehouck (1978) gaf met De minzame moordenaar (2009) zijn schrijverscarrière een bliksemstart. Hij won er in 2010 zowel de prestigieuze Gouden Strop als de Schaduwprijs voor het beste spanningsdebuut mee. Met Een zomer zonder slaap (2011) zette Dehouck zijn succes door en won ook De Gouden Strop 2012. Inmiddels zijn de filmrechten van deze thriller verkocht aan Shooting Star (dat eerder Sonny Boy verfilmde) en is een Duitse vertaling aanstaande. In het najaar van 2012 verscheen Dehoucks derde thriller, Hellekind.

Een erg spannend meeslepend boek, ik las het in twee dagen uit. Het boek heeft steeds korte hoofdstukken, het is dus erg verleidelijk om steeds weer nog een hoofdstukje te lezen. Wanneer je midden in het verhaal zit is het erg moeilijk om het boek weg te leggen. Het min of meer open einde geeft veel ruimte voor fantasie :) Het boek is niet moeilijk geschreven, het leest makkelijk weg en de schrijver weet mij echt te boeien!

Ik heb inmiddels aan mijn uitdaging van 10 boeken van nederlandse en/of vlaamse schrijvers een subuitdaging toegevoegd: de boeken die ik lees moeten allemaal een kind/kinderen in de hoofdrol hebben. Het boek dat ik momenteel lees is " De kippenjongen" van Gerard van Emmerik