Over mij

OOSTERHOUT NB, Nederland, Netherlands
Ik ben geboren in 1966, getrouwd, moeder van twee geweldige dochters en ik werk parttime als apothekersassistente. Mijn hobbies zijn borduren, quilten, het maken van ATC's en fibercards, lezen en postcrossing. Gezellig dat je even langskwam en bedankt voor je bezoek!! I was born in 1966, I'm married and mother of two wonderfull daughters. Working parttime as a chemist assistent. My hobby's are cross-stitching, quilting, creating fibercards and ATC's, reading and postcrossing Thanks for visiting my blog!

woensdag 2 april 2014

Een tentoonstelling en een museum


Gisteren was de eerste dag van de Miniquilttentoonstelling in de joodse Synagoge in Tilburg. Omdat het zo'n mooie dag zou worden en het niet superver (20km enkele reis) is besloot ik op de fiets te gaan! Het was heerlijk (en best wel een eindje...), onderweg bijzondere dingen gezien:

Een bijzonder bord langs de kant van het Wilhelminakanaal, uiteraard bestemd voor de scheepvaart, maar wat ze er nou precies mee bedoelen.....?

Het fietspad langs het kanaal, ik fietste daar helemaal alleen en het gaf mij een beetje het gevoel van "het licht aan het eind van de tunnel". Gelukkig was dat helemaal niet van toepassing en anderhalf uur later was ik in het centrum van Tilburg. Een kleine tentoonstelling in een prachtig gebouw, hieronder een kleine selectie van de werken die mij aanspraken

 "Begrensde vrijheid" van Hannie de Beer


Dit was een bijzonder miniquiltje bestaande uit heeeeel veel ministukjes, en heel secuur in elkaar gezet

Er waren veel inzendingen waarbij het textielwerk opgespannen was op een raamwerk, heel anders maar ook heel mooi.


Dit vond ik ook een echt kunstwerk, diverse materialen steeds op een andere manier gerangschikt. Helaas geeft de foto de werkelijke kleuren heel slecht weer, in het echt waren de kleuren veel sprankelender.

Op de terugweg fietste ik langs het natuurmuseum Brabant. Al een poosje loop ik te denken over de aanschaf van een museumjaarkaart en dit was de ideale gelegenheid.







Na een lekker kopje koffie heb ik natuurlijk even een rondje gemaakt door het museum, het fijne van zo'n kaart is dat je je niet bezwaard hoeft te voelen om er bijvoorbeeld maar een uurtje door te brengen. Het is een heel mooi, modern en interactief museum, bijzonder gericht op kinderen maar ook voor volwassenen leuk om te bezoeken.






Zelfs op het toilet ging de educatie gewoon door, tussen de gewone tegeltjes zaten allerlei tegeltjes met wetenswaardigen over poep: